Bizony érdemes erről is néhány szót említeni. Hogy mi is késztetett arra,hogy nem kevés lemondással spóroljak egy másik motorra amit csak pályán tudok használni ? Tulajdonképpen a józan ész és egy kis matek.
Elméletem szerint a jelenleg forgalomban lévő 1000RR,túl értékes része életemnek ahhoz, hogy egyszer egy kavicságyban lássam feküdni az én hibámból. Hiszen lássuk be a motor magától nem megy egy métert sem,ehhez kellünk mi akik döntéseket hozunk,hol jobbat,hol rosszabbat.
Ennek ellenére mégis vele kezdtem el először foglalkozni,hiszen egy másik motor túl nagy összegnek tűnt,ezért be is szereztem egy tartalék idom garnitúrát,elkezdtem nézegetni slick gumikat majd ,hogy ne kelljen mindig a gumishoz rohangálni keresgéltem hozzá felniket is,de aztán ebből már nem lett semmi,mert beláttam ez egy feneketlen kút, akárhogy nézem és akkor a többi kiegészítőről nem is beszélve amik szintén nem 5.000 Ft-os tételek... főleg,hogy még mindig azt a motort akarom pályára fogni ami igen közel áll a szívemhez. Egyébként ezzel első nekifutásra nem is lett volna gond ,hiszen okos spórolással ezek azért beszerezhetők idővel ,aztán mehet a móka ,majd ha bármi történt volna ott van az eredeti amit bármikor vissza tehetek,de lássuk be kicsit esni motorral elég ritkán lehet,így inkább elvetettem ezt a verziót,de borsossan megfizettem az árát hiszen ezt a pénzt sokkal jobb dolgokra is költhettem volna.
Ekkora jutott eszembe,hogy ha kiszámolom mennyibe kerülne minden vagy ne adj isten egy csúszásból újraépíteni az utcai motoromat abból akár egy komplett,már forgalomból véglegesen kivont motort is vehetnék amit úgy alakítok ahogy csak akarok,míg a Repsol otthon várja a következő túrát. Szóval kedves olvasó,ha Te is legalább annyira önfejű vagy,mint én akkor olvasd tovább a sorokat,tanulj az én bakijaimból és fogadd meg azt amit azóta én is csinálok,mielőtt bármit teszek... Szűrd ki a számodra hasznos információkat melyekkel a barátok,ismerősök láttak el, gondold végig legalább kétszer,majd ha döntöttél aludj rá eggyet :)
Első lépésként döntsük el,hogy mit is akarunk. Szeretnénk kis és nagy pályákon is motorozni ? Én úgy döntöttem,hogy igen és ezért egy sok területen is élvezhetően használható motorban gondolkodtam. Nekem nagyon szimpatikussak a hazai pályák is legyen az a Kakucs ring vagy a Kecskeméten található "gokart" pálya vagy a nagyok közül a Hungaroring illetve a Pannónia ring és azt se feletsük el,hogy előbb-utóbb valamelyik épülő pályát is befejezik a Balatonnál vagy felröppent a hír a Hell Energy drink által épített pályáról is,így csak jól járhatunk :) A választásom nekem a 600 ccm-es gépekre esett,hogy miért ? Bevallom őszintén nem vagyok egy őstehetség csak egy lelkes amatőr, így kellett alám egy motor ami a hiányosságaimat leplezve lendületes motorozásra ad lehetősget :) Sőt a V elrendezésű blokkokkal sem tudtam azonosulni,meg hát a márka hűségem is erre az irányba terelt,de tudom van sok sok más opció,nem vagyunk egyformák és ez így is van rendjén.
El is kezdtem keresni a legismertebb oldalakon a 600RR-eket,de olyat nem igazán találtam ami megfelelt volna minden elvárásomnak. Olyat szerettem volna ami már eleve kivan vonva a forgalomból,hogy ne kelljen felesleges költségekkel foglalkoznom. Legyen közel gyári vagy teljesen gyári állapotban,hogy a kezdetektől az én stílusom szerint alakíthassam.Legyen aránylag könnyen karbantartható,ésszerű határok között mozogjon a rezsije és ne egy atomjaira törött,bontószökevény legyen végül ami a legfontosabb,hogy a számomra elképzelt összeget ne lépje túl. Azthiszem ezek normális elvárások egy olyan motortól amivel előbb vagy utóbb a határaidat szeretnéd feszegetni illetve azokat kitólni. Az összeghatár azért igencsak leszűkítette a választható modelleket ,így én az első generációs 600 RR-re tettem le a voksom,hiszen egy remek gépről beszélünk,kitűnő "tuningolási" és alkatrész beszerzési lehetőségekkel. A kiszemelt motor nem éppen a legideálisabb képekkel volt meghirdetve,de valami azt súgta egy telefont megér a dolog és elmentünk megnézni. A valóság szerencsére megnyugtató volt és mint később kiderült elég biztos kezek munkája van a motorba,ezért egy kis szervezkedést követően másnap már el is tudtuk hozni !!!! ÓÓÓÓÓ boldogság volt 1000-el :) Sikerült egy gyári motort szerezni ami igaz korább balesetett szenvedett,de ez könnyen orvosolható volt és hibátlanul működik a technika (kop-kop-kop) ,remélhetőleg még jó sokáig :) Igen ennek a motornak megvannak a hátrányai is ..... utcán nem fogod tudni használni,a szállításhoz ehhez alkalmas járműről kell gondoskoni pl. utánfutó,de szerintem ennyi belefér,úgysem minden héten megy az ember pályázni. Szerencsémre a motor már eleve Pirelli Diablo SC2-es slick gumikkal volt szerelve és ajándékba kaptam egy másik garnitúrát is .... Ezúton köszönném a szüleimnek,barátaimnak és nem utolsó sorban bregyónak a közreműködést :)
Íme néhány kép a motorról mikor még csak nézegettem a hirdetéseket:
Igen nem csak a külső számít,a belső értékek is fontossak :) Jelen esetben az,hogy nem volt széttiporva a lelke és műszakilag is korrekt gépet rejtettek az idomok.
Szépséghibák azért voltak/vannak ez sem tündérmese! Az első futóműből sajnos szivárgott az olaj,a markolatokon más-más gumi volt,ez azért elég fura összképet mutatott,kicsit ütött kopottak voltak az idomok,meg a váz,hiányzott egy-két dolog ,de a nagyja és a legfontosabb dolgok megvoltak és működtek is rajta.Az itthoni átvizsgálás után összeírkodtam mi az amit feltétlenül cserélni kell és mi az amit rajta szeretnék tudni,hogy egy igazán egyedi és az elképzelésimhez illő motorral vághassak bele a pályamotorozás világába.
Az elkövetkező bejegyzésekben pedig elmondom milyen kalandokba keveredtünk a 600RR-el,illetve mik a tervek a jövőben :)