A motor végre hazakerült és elfoglalta méltó helyét a garázsban a "Nagy Testvér" mellett :) Az eddigi események elég változatosak voltak időtartamban és látványosságban is,ezért igyekszem tömörítve,de mégis szórakoztatóan leírni őket.
A motor szerencsére könnyen szerelhető,így nem okoz különösebb fejtörést a karbantartás,főleg ha van hozzá egy kis érzékünk és szeretünk is szerelgetni. Én vagyok annyira elvetemült,hogy hiszek a gyár által kiadott szerelési könyvekben ezért beszereztem az 1000RR után ennek is a könyvét,így már nyugodtabban vettem kezelésbe a gépet.Az elmúlt években sikerült is normális kellékeket beszereznem (szerszámok,emelők, stb.) amikkel gyorsabb és biztonságosabb a munka és az emelőkkel a tárolás is. Ezekre ne sajnáljátok azt a pár 10.000 Ft-ot,megérik az árukat és a pálya közelében is nagy segítséget nyújtanak míg sorra kerülünk egy-egy nyílt nap vagy verseny alkalmával,gondoljunk csak a gumimelegítő feltekerésére. Elsők között az idomokat szedtem le,hogy szemrevételezhessem legtöbbször eltakart elemek állapotát. Szerencsére az idomok gyors záras megoldással csatlakoznak egymáshoz illetve a motorhoz ,így pikk-pakk végeztem vele.
Idomok és ami alatta van:
Az idomok üvegszálból készültek,méghozzá Dúzs Péter jóvoltából aminek nagyon örültem,mert ha nagy a baj van is kihez fordulni,amúgy meg egy jól kigondolt szettről van szó és aránylag szimmetrikus is,nem áll ferdén sehol ,új korában pedig egész jól is nézhetett ki,szóval őt csak ajánlani tudom ! Elérhetősége: http://www.polidom.com/polidom.html Az idők során azért kapott egy-két kisebb nagyobb sérülést,de ne legyünk ennyire sznobok mégis csak egy vérbeli pályamotorról beszélünk :) A legnagyobb harcosok is viselik a csaták nyomait. Egy picit viszont kénytelen voltam belerondítani,mert a gyári légszűrőnek a két oldalsó beömlő csövét valahogy rögzítenem kellett a PATEX power tape helyett :) A legcélszerűbb,legbiztonságosabb és masszívabb megoldást az jelentette,hogy beállítottam a helyükre a csöveket,feltettem a fejidomot és a megfelelő helyen átfúrtam őket ,majd a beömlőbe raktam egy csavart ,hogy a menetes rész kifelé álljon ezt pedig alátéttel és anyával rögzítettem :) Tudom sufnis,de a célnak megfelel és a gyakorlatban is kiválóan működött,így ez a későbbiekben sem szeretném változtatni.
Az idomokat levéve szembesültem a zord múlttal,sajnos több elem is viseli a korábbi tulaj balesetéből következett nyomokat,sérüléseket. A tank több helyen szenvedett felületi sérüléseket ,de szerencsére semmi komoly,így könnyen orvosoltam a problémát egy csiszoló papírral és némi cink illetve akril festék segítségével,hogy ne rozsdásodjon a későbbiekben.
A motor a tesztgurulások során nagyon magabiztosan tette a dolgát,nem húzott egyik irányba sem,így a futóműnek az állapotát megfelelőnek nyilvánítottam,kivéve az össze-vissza tekergetett csillapításokat és rugózást amit egy kis lapos csavarhúzóval ideiglenesen páronként egyformára állítottam,hogy mégse legyen akkora a káosz. Az első lengéscsillapítóból viszont szivárog az olaj nincs mese,ezt javítani kell,így nem szabad hagyni. Az 1000RR szintén ezzel a problémával küszködött kapcsolatunk hajnalán,így már rutinosabban kezeltem a dolgot, Gyári viszkozitású olajat vettem bele (SS-8 vagyis 10W), Gyári perselyeket/csapágyakat amit újfent köszönök Kiss Zsolt-nak és a Komáromi Honda kereskedésnek,végül után gyártott szimmeringet,hiszen a Repsol-ban is hibátlanul működik a csere óta.A finomhangolást,beállítást és a szerelés lépéseit már nem mertem egyedül megcsinálni,így egy futómű specialista barátom segítségét kértem,mert nyugodtabban motorozok úgy,hogy tudom nem felejtettem ki semmit,erről a későbbi posztokban majd be is számolok.A hátsó futóműn nem találtunk egyenlőre semmi szerkezeti hibát,mindössze esztétikai sérüléseket amiket egy kis kézügyességgel és csiszoló papírral kozmetikázni tudtam, a beállítás természetesen majd később történik mikor minden a helyén lesz.
A kormányt és kiegészítőit is megviselte az esés,itt nem volt mit tenni cseréltem a kormánycsutkákat ,ellenőriztem a kormány csapágyat , a fék illetve kuplung karokat és mentem tovább.Ellenőriztem a gumikat,felniket és a fékeket is.A gumik nagyon jó állapotban vannak alig használtak és viszonylag friss gyártásúak is,kiválóan muzsikáltak a Hungaroring aszfaltján a Pirelli Diablo-k, köszönhető a közepes keveréknek és a jó guminyomásnak.A felnik nem ráznak,nem ütnek ,csapágyak és a tárcsák is rendben szóval használatra alkalmasak. A fékbetét azért már kezd karcsúsodni ezért ezt a jövő szezonra biztos cserélni kell,ugyan úgy,mint a fékolajat is.
A váz szintén kicsit ütött-kopott ,de erre azért fel voltam készülve vettem csiszolópapírt is és festéket is gazdagon :) Sérülés ezen sem volt semmi komoly ezért a kozmetikai rész után haladtam tovább a légszűrők felé,ezek gyári kis filterek szinte újak,így nem bántottam őket,gyertyákat is megnéztem és elégedetten araszoltam tovább. A kipufogó ,mint ahogy a képeken is látszik,ez különösebb kitérőt nem kívánt,működik rendesen a teljes rendszer,csak picit halk :) A motor is meggyőzően járt és nagyon fürgén vette a fordulatot,nem is kívántam jobban belemerülni és majd az idő igazolja az eladó szavait,de a benne lévő olaj jövőre szintén cserés lesz. A kuplung jelen esetben bowdenes és szerencsére ez is hibátlanul működik a váltóról nem is beszélve... HONDA az egész na :) Ami változtatva lett a motoron az az áttétel,az első 1-el több,hátul pedig 2-vel kevesebb fogazatú van fent a gyárihoz képest,állítólag a Hungaroringhez tökéletes... nem tudom ennyire király nem vagyok,de jól szedte a lábát a célegyenesben és a kigyorsításoknál se volt probléma,ezeket pedig egy könnyített DID versenylánc fogja össze.Ellenőriztem a kábelkötegeket,vezetékeket és rendszereztem azokat,mert vmi elképesztő káosz uralkodott. Az átalakítás ugye jár némi "üresjárattal",mert se lámpát,se indexet,se kürtöt stb. nem kell vezérelnünk,csak a működéshez szükséges berendezéseket,ám a hozzá tartozó vezeték a közös kábelköteg része ,így ezeket igyekeztem úgy összefogni némi gyorskötöző és szigetelőszalag segítségével,hogy ne érje őket túl könnyen víz a mosásnál vagy csak egy szimpla esős futamon,illetve ne vágják szét az idomok őket,ez mondjuk jó pár órámba telt,de szerintem megérte,guszta lett :)
Azt hiszem a legfontosabb részeket leírtam,de elég szétszórt egy természet vagyok,így ha valami kimaradt volna vagy a későbbiekben ki fog maradni,pedig itt lenne a helye akkor szóljatok bátran illetve ha kérdésetek lenne azokat is várom szeretettel.
Akit érdekelne némi technikai info a motorról kattintson a linkre: http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_CBR600RR