Ahogy azt említettem is a vásárlás előtt olyan motort kerestem amin a legkevesebb átalakítás van,hogy saját fantáziám szerint építhessem át. Egy lazább netezős délutánon nagyjából körvonalazódtak a beszerezendő alkatrészek fajtái,amiket mostanra le is redukáltam azokra amik sok-sok fejtörés után véglegesedtek.
Légszűrő: K&N direktszűrő,ez az 1000RR-ben is kitűnően működik, meggyőzött a termék
Kipufogó: Itt azért voltak álmatlan éjszakáim...... Legyen teljes rendszer vagy elég egy SlipOn dob ?? A baráti tanácsok és a saját belátásom végül a SlipOn mellett szólt,de akkor milyen legyen ?? Imádom hallgatni a szépen szóló kipufogókat és voltak is elképzeléseim,hogy melyik gyártók közül válasszak,de hát a mai világban arra szinte esélyed nincsen,hogy felpróbálhasd őket,így maradtak a youtube videók és egy-két kipufogó esetében a valós élmény. A kipufogó jelen esetben az ülés alatt változat ami szerintem nagyon praktikus és sokkal-sokkal esztétikusabb is ,mint az oldalsó felfogatásúak. Ami viszont fontos volt,hogy a kipufogónak milyen formája van,mert nekem nem tetszenek azok amik annyira hosszúak,hogy 15-20 centivel túl lógnak a farokidomon és a nagy cső egy nagy pici véggel van lezárva,ezért tovább szűkült a kör ..... Játékban marad az Akrapovic EVO, a TwoBrothers ( ez van a Repsol-on is,csak ajánlani tudom --- hangos is,szép is, utóbbi a képek között), a Yoshimura RS-5, GPR Tiburon, Jardin RT-1,Leo Vince SBK EVO és a MIVV Suono !!! Balszerencsémre ezek közül,nem mindegyik típust gyártották a 2004-es modellhez csak a későbbiekhez,de voltam bátor néhány kört futni és miután a gyár még mindig az ülés alatti felfogatást használja a 600RR-en ,így a dobot biztosan fel fogom tudni rakni, ami nagyobb gondot fog okozni az az összekötő cső,de már erre is találtam megoldást :) A sok hallgatózás után végül csak egy maradt, a MIVV SUONO. Ez az ami desing-ban,árban,beszerezhetőségben és nem utolsó sorban megbízható háttérrel rendelkezik. A következő képekkel pedig szeretném megmutatni,hogy miért is ez lett a nyertes!!!
Talán sznobság,talán nem,hogy a legnagyobb/leghíresebb gyártók közül válogattam,de szerintem ezek a típusok illetve a gyártók nem véletlenül vívták ki maguknak a hírnevet ,hiszen komoly munka és fejlesztések (gázdinamikai és teljesítmény mérések,anyag használat stb.) állnak a kipufogók mögött és igen ez az árukon is látszik,de hosszú távon biztos vagyok benne,hogy kifizetődőbb velük "tuningolni" a motorunkat,mint a noname konkurenciával és itt nem a kihagyott ,bár ennek ellenére hasonlóan neves márkák termékeire gondolok !!!
Saját videó még nem készült,akit érdekel,hogy szól a kicsike az hangosítsa fel a hangszórókat és kattintson a linkekre:
1. https://www.youtube.com/watch?v=ABQcEZKTsrk
2. https://www.youtube.com/watch?v=exMIMqE_ELU
Kormány/kezelő szervek: Ahogy azt írtam is,ez a rész eléggé sérült volt,így mindenképpen cserére volt szükség,de ha már pályamotort építek akkor nem a gyári verzót tartottam kézenfekvő megoldásnak,hanem amit a "nagyok" is használnak,persze először amatőr verzióban,ez pedig nem más volt,mint az állítható kormánycsutka. Nagyon frankó kis találmány.A gyárihoz képest sokkal hosszabb a markolat része és be illetve kifele csúsztathatjuk a megfelelő szélességig,a gyári fix dőlésszög helyett a számunkra kényelmeset tudjuk beállítani és máris kezd közelebb kerülni hozzánk a gépezet. Amennyiben megtetszik az ötlet mindenképpen legyen nálad vonalzó vagy valamilyen mérő eszköz,filc illetve maszkoló/ragasztó szalag jelölgetni a pozíciókat,hogy szimmetrikus legyen a kormányunk. Később a szerelés menetéről is írok kicsit,mert voltak meglepetések :)
Ami beszerzésre vár:
- Kicsi,állítható fék illetve kuplung kar
- Állítható lábtartók
- DynoJet gyorsváltó
- HRC gyors gáz
- Fokozatkijelző
Idomok / Design:
Az idomok állapotuknak köszönhetően rehabilitációra vártak. Azt rögtön tudtam,hogy szürke nem marad,na de akkor milyen legyen ? Szerintem nem mondok ostobaságot ha azt mondom kb. 30 variációra mondtam áment,végül egy véletlen böngészés alkalmával megláttam azt amire azt mondtam "húú baaaaz+" ..... Ismerjük mindannyian ezt a ritka népi felszólalást ,mikor megtaláljuk azt amit mindig is kerestünk,ott motoszkált valahol mélyen bennünk,de ezidáig nem került elénk. Nekem ez a képeken is látható amerikai belpiacos 1000RR színei,első látásra szerelem !!! :) A munkálatokról és a továbbiakról ez ügyben ,egy későbbi bejegyzésben jelentkezek.
Ami még beszerzésre vár:
- Matrica szett
- Tank pad és oldalsó tapadó korongok
- Futómű festése
Fék/ Futómű/ Motor/ Váz:
Ez a terület a legkényesebb,itt van a legtöbb hiányosságom,de ami késik nem múlik !!! :)
Beszerzésre/ beszerelésre várnak a következők:
- BREMBO szinter fékbetét
- Gumi melegítők
- Teleszkóp teljes rehabilitációja
- Gyertyák
- ABBA SBK center emelő,a könnyebb munka végett
- Villa és vázvédő elemek
Tudom van sok felesleges cucc,a motor ezek nélkül is használatra kész,de mindenkinek van egy hülye hobbija amire szereti elkölteni a félretett pénzét és ráadásul rá is érek szóval ha 2-3 szezon alatt ezek mind megvalósulnak igen boldog ember leszek :) Ha az idő előre haladtával,sikerül beszerezni egy-egy alkatrészt vagy befejezni valamelyik munka folyamatot,megpróbálom mihamarább megosztani veletek.